سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر کس به دانش خویش عمل کند، به مطلوب و مقصود اخرویش برسد . [امام علی علیه السلام]

باقر

 
 

 

 

همان طور که در قرآن مجید آمده و نیز چندین بار هم آمده است کسانی که توبه خالصانه کنند و اعمال صالح انجام دهند نه تنها خداوند اعمال بد آن ها را میبخشد بلکه گناهان آنهارا نیز به ثواب تبدیل میکند که آیه را در زیر ذکر نموده ایم :

إِلَّا مَن تَابَ وَآمَنَ وَعَمِلَ عَمَلًا صَالِحًا فَأُوْلَئِکَ یُبَدِّلُ اللَّهُ سَیِّئَاتِهِمْ حَسَنَاتٍ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا [1][1]

مگر آن کسانی که از گناه توبه کنند و با ایمان به خدا عمل صالح انجام دهند پس خدا گناهان آنها را مبدل حسنات گرداند که خداوند آمرزنهد مهربان است .

حالا این مسئله بیان می شود که باید دو کار انجام داد تا منظور فوق محقق شود .

1- توبه نصوح یا خالصانه

2- انجام دادن عمل صالح

هر این دو شرط لازم است . یعنی اگر ما عمل خوب انجام داده و بعد با گناهی همه آن را بسوزانیم فایده ای نخواهد داشت و یا بلعکس . مسئله توبه مسئله سختی به نظر میرسد

اما کار بسیار آسانی میباشد ، کافی است یک بار در مورد گناهی به شیطان لگد بزنیم دیگر کم پیش می آید در مورد آن گناه سراغ ما بیاید . پس توبه این است که ما همیشه به فکر پشیمانی از گناهان خود باشیم و به این هیچ وقت فکر نکنیم که دو باره به سراغ آن گناه برویم . 

اما عمل صالح : در عصر ما بهترین عمل صالح دعا برای فرج قائم آل محمد (عج) است

 

که البته در کتاب ((مکیال المکارم )) حدود 100 فایده دیگر برای دعا بر حضرت مهدی ذکر شده که آن ها را نیز کم کم ذکر میکنیم . پس امیدواریم که هم ما و هم شما بتوانیم از این فرصت عالی استفاده عالی را ببریم .

1فرقان -70 و مانند آن : هود-114 زمر-53 انفال-38 آل عمران-135 نسا-22،23،30،64،110 بقره-275 مائده-95،34،39




 

 



 
لیست کل یادداشت های وبلاگ?
 




بازدیدهای امروز: 1  بازدید

بازدیدهای دیروز:0  بازدید

مجموع بازدیدها: 4489  بازدید


» آرشیو یادداشت ها «
» موسیقی وبلاگ ? «
» اشتراک در خبرنامه «